Sosyal Marka Zirvesi Büyük Bir Katılımla Gerçekleşti
Sosyal Marka Zirvesi Büyük Bir Katılımla Gerçekleşti
Bizz Consulting tarafından yerli ve yabancı çok sayıda liderin konuşmacı olarak katıldığı Sosyal Marka Zirvesi, Türk Telekom’un ana sponsorluğu, Migros’un co-sponsorluğunda gerçekleşti.Türkiye’nin ilk Sosyal Marka Zirvesi, Türk Telekom’un ana sponsorluğu, Migros’un co-sponsorluğunda, büyük bir katılımla gerçekleşti. Bizz Consulting tarafından düzenlenen Zirve’ye Türk Telekom’un CEO’su Tahsin Yılmaz, Denizbank CEO’su Hakan Ateş, HP Türkiye CEO’su Serdar Urçar’ın yanı sıra yurtdışı ve yurtiçinden çok sayıda önemli konuşmacı katıldı.
Zirve’nin ana sponsoru olan Türk Telekom’un CEO’su Tahsin Yılmaz, konuşmasında, “Bilgi ve iletişim teknolojilerinin sosyalleşme kavramına yeni bir boyut getirdiğini söyledi. Yılmaz, “Artık başarılı sosyal marka olmanın yolu, sosyal bakmaktan geçiyor” diye konuştu. Sosyal medyanın, yöneticilerin bakış açısına değer kattığının altını çizen Tahsin Yılmaz, “Artık markaların değeri hem finansal hem de sosyal değerleme ile ölçülüyor” diye ekledi.
Denizbank Genel Müdürü Hakan Ateş, banka olarak dijital pazarlama ve sosyal medyayı çok başarılı kullandıklarını, bunu da Facebook’ta ilk banka şubesini açarak gerçekleştirdiklerini söyledi. Ateş,
HP Türkiye Genel Müdürü Serdar Urçar, HP’nin Linkedin’de 1 milyon kullanıcıya ulaşarak dünya rekor kırdığına dikkat çekti. Sosyal medyada bireysel olarak da yer aldığını belirten Urçar, “Kişisel marka-sosyal medyada başarılı stratejinin yolu açık olmak, cesur olmak, kendin gibi davranmak ve stratejik yol almaktan geçiyor” diye konuştu.
Migros’un Money Club’ının sosyal marka stratejisini paylaşan Kına Demirel, “Türkiye’deki CEO’lar giderek daha fazla sosyal medyayı öğreniyor. Böyle giderse dijital yöneticiler işini kaybedecek” sözleriyle konuşmasına başladı. Demirel, “Başarılı stratejinin 3 aşaması var. Önce interaktif bir diyalog kurun, ardından duyuru kanalı oluşturun. Bunu satış kanalını dönüştürüp, iş sonuçları yaratın” dedi.
Sosyal Marka Zirvesi’nde Brandwatch şirketinden Gareth Ham, “Sosyal Marka 100 araştırmasının yapılış yöntemini ve ölçümlemenin şirketler açısından önemini” anlattı.
ABD’nin önde gelen şirketlerinden Vivaldi Consulting’in kurucusu Erich Joachimstahler, dijital dünyada marka yaratmanın sırlarını ve Social Currency (Sosyal Para) yaklaşımını paylaştı.
İngiltere’de yayınlanan Social Brands Top 100 listesinde 1 numarada yer alan Innocent şirketinden Joe McEwan, kendilerini bu başarıya götüren stratejinin bilinmeyenlerini anlattı, soruları yanıtladı.
Sosyal Marka Zirvesi’nde ayrıca “Türkiye’den Başarı Öyküleri” adlı panelde danışman Levent Erden’ın moderatörlüğünde şu yöneticiler sosyal marka öykülerini paylaştılar:
-Türk Telekom Medya İlişkileri Takım Lideri Çiğdem Keskin,
-Türk Telekom İnteraktif Pazarlama Takım Lideri Osman Fatih Cengiz,
-Pepsi co Meyveli Gazlı İçecekler ve Yeni İş Geliştirme Kategori Pazarlama Müdürü Seren Çankırı,
-Money Club CRM Grup Müdürü Kına Demirel,
-Denizbank Dijital Kuşak Bankacılığı Mobil ve Bulut Mimarisi Projeleri Grup Müdürü Gürhan Çam.